<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9217246699640755458\x26blogName\x3dtuinieren+in+tuin+en+moestuin+-+grow+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://the666bbq.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://the666bbq.blogspot.com/\x26vt\x3d-8781165311569762479', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
,
blog homepagina

cradle to cradle

Groen is 'le nouveau chique', green is the new sexy... Voor sommigen is het maar een fashion statement meer dan een ingesteldheid, voor sommigen heeft het zelfs zijn weg gevonden tussen de gekende selectiecriteria bij het zoeken van de nieuwe partner (naast humor, intelligent, avontuurlijk en perfect geschapen moet die partner nu dus ook een groen label dragen), hoewel het alleen de geitenwollensokken-generatie is die zijn partner selecteerde op het groen-zijn (op risico van de gevreesde inteelten).
Maar nu is dus het hip om groen te zijn, en groen te consumeren (waar zit consuminderen?). Zo is er voor deze hippe mensen Tasmaans regenwater, het puurste regenwater dat je kan vinden opgevangen voor het de grond raakt. Helaas ligt Tasmaniƫ niet bij de deur en heeft het wel wat CO2 verbruikt voor de fake-eco-sletten er hun haar mee kunnen wassen want dat is toch zo cool.
En je bent toch zo geweldig als je alle bewustzijnsfilms hebt uitgezeten, an unconvenient truth hebt gekocht bij de humo of de nieuwe 11th hour van Di Cabrio hebt gezien. Alsof je je deel dan al hebt gedaan, het nieuwe biechten.

Gelukkig zijn de meesten daar niet op die manier mee bezig en trekken enkelen dapper de kop. Cradle to cradle is een moedige manier om het productieproces opnieuw uit te vinden; en hoewel het niet evident lijkt kan zelfs de producent er baat bij hebben, en dan heeft het kans op bestaansrecht. Voorlopig zijn de meeste productielijnen cradle to grave, met als station terminus een eenzame sloot of in het beste geval het stort. Het is natuurlijk ook aan de consument om hieraan mee te werken - met onze centen (en waar we het aan uitgeven) kunnen we een krachtig signaal geven, al is dat niet altijd even makkelijk. Het is boeiend hoe de supermarkten plots stoppen met het verdelen van plastiek zakjes om dan dikkere plastiekzakjes of plastiek plooikratten te verkopen 'van het huis'. Waar zijn de bruine retro papieren zakken en kartonnen dozen gebleven - in de kraaknette supermarkt moet je al een vol karton melk ondersteboven halen wil je nog een 'lege' doos vinden.

Het is niet gemakkelijk maar 't is van te moetes...