17.1.08

Reduce, Recycle, Reuse, Rethink, Repair, Renew ...

vaatwasser
Vandaag weer een leuke vangst in het kringloopcentrum : een grote emailen emmer met deksel (het model dat ik niet zo lang geleden al eens kocht maar nu met deksel) die zal gebruikt worden voor het groenafval, een zinken emmer en een ijzeren gietertje om wat potplanten in te zetten en een stuk of 7 tuinmagazines...

Daarenboven ook 4 floeren broekjes voor het nieuwe knutselprojectje : een zit/speelpoef voor Rosemarie naar dit (Belgisch) designbureau AtelierBlink

Ik stond nogal in twijfel voor een andere doe-het-zelf transformatie die ik al zeer lang in gedachten had : het ombouwen van zo'n plastic picnic-vouwtafel (meestal blauw maar dit keer rood) tot een superdeluxe houten versie. Er stond er dus weer eentje maar ik heb toch geen tijd nu, en mijn twee Adirondack imitaties voor mijn rustpauzes met het glaasje rode wijn in de moestuin aan de rand van de boomgaard hebben hogere prioriteit. Gelukkig vind je daar voldoende bouwplannen van (de toekomst zoals ik hem het allerliefste heb : alles moet te downloaden zijn) dus nog wat afvalhout en we kunnen onze eerste pogingen (vooral van schoonpapa die nu echt schoonpapa wordt) gaan passen.

Net nog even een nieuwe versie van 'het schilderij' doorgestuurd naar de drukker. Voor het opspannen van de canvas, en om het schilderij ook zonder kader te kunnen hangen, werd de afbeelding wat opgeblazen; meer dan ik had voorzien waardoor hij te groot was voor de vaatwasser. Volgende keer beter ... hoop ik.

No comments: