14.2.08

groene golf...

Aarschot en het Regionaal Landschap Noord Hageland organiseren best wel leuke (gratis) activiteiten. Vorig jaar heb ik de cursus zomersnoeien gevolgd en op 8 maart is het de beurt aan het wintersnoeien (tenzij onze kleinste daar anders over beslist) - gelukkig komt dat wat overeen met 'de school' zodat ik weer niet evenzovele versies moet uit elkaar houden - voor punten kan je best de juiste versie uitleggen.
Ondanks goede activiteiten trekt mijn gemeente duidelijk de groene kaart vaak niet. Een hele discussie achter de rug met de milieudienst over de subsidies van groendaken (Aarschot zegt provincie, provincie zegt gemeente met recuperatie van Gewest, gemeente zegt nougabollen want niet de juiste reglementen en budgetten en steekt de schuld toch nog op de provincie; Leuven zegt bijvoorbeeld 25euro/m², zelfde provincie...). De subsidies zijn er ook nog niet op middellange termijn dus ik zal er maar niet op wachten voor de renovatie van mijn d(r)uivenkot. Mulchmaaiers subsidiëren ze ook al niet, en de opleiding compostmeester (als vervolmaking op de cursus thuiscomposteren) hebben ze ook afgeschaft maar "ik mag natuurlijk nog altijd als vrijwilliger op het containerpark gaan staan..." tararaboemsakee.

Op de Koning Boudewijnlaan hebben ze nieuwe verkeerslichten gezet zodat je nu elke 500m weer vanuit stilstand mag vertrekken. Er mag dan wel een groene golf door de media aan het waaien zijn (al lijkt die ondertussen ook al weer te zijn gaan liggen); de groene golf van de verkeerslichten is toch nooit van de grond gekomen - ik heb in elk geval niet de indruk dat ik vlot kan verkeren als ik me netjes aan de snelheid houd - integendeel.

Gisteren zijn mijn paprikazaden en nog wat tomatenzaden van Amerikaanse tomatengekken toegekomen. Goed op tijd, vanaf zaterdag staat de maan weer goed om te zaaien (dinsdag voor sla en vanaf woensdag ideaal voor vruchtplanten dus voor de paprika's).

2 comments:

kleinetuinkabouter said...

Ja, een groene Golf...
Ik geloof dat ik zoiets al zag staan, langs de baan....
Wij dachten eerst, maken ze nu reklame voor de "Golf", maar uiteindelijk, bleek dit dus iets anders te zijn...
Toen onze schoonzoon,ons de betekenis duidelijk maakte, moesten wij er met zijn allen eens hartelijk om lachen...
Enfin, nu maar wachten op de goede stand van de maan...en mijn beloofde paprikazaadjes uit NEDERLAND..., en dan zaaien en hopen dat de zaden uiteindelijk "prachtige pepers en paprika's worden, want ook dit zijn "vitamientje, die iederéén,
kan gebruiken...

groetjes,

Kleinetuinkabouter

kleinetuinkabouter said...

Beste Webmaster,

Een kleine tuinkabouter is een lief klein mannetje, die altijd de waarheid naar voren brengt...
Ook terug vandaag op de site van:
www.vergetengroeten.be.
Ps....Bezoek mij ook op:
www.tegenkanker.be, daar is iederéén steeds welkom...
want kanker...zonder dat men het zelf beseft....kan je het krijgen!!!!