22.4.08

Lost in Tokyo

Elke keer ik weer een aflevering van Lost in Tokyo zie, groeit mijn wens om er ooit eens naar toe te gaan (en dat hoeft niet zo heel lang meer te duren). De cultuurshock moet enorm zijn. Zoals met deze fiets-parking-automaat :

... dat kunnen alleen die gekken Japanners bedenken, dan doen de Duitsers het wel anders :

Het Duitse adidas goes grun. adidas heeft een 'nieuwe' groene lijn waarin gerecycleerde materialen worden gebruikt maar ook eco-vriendelijke materialen zoals hennep en andere dingen die vroeger een hoog geitenwollensokkengehalte hadden maar tegenwoordig hip zijn (want green sells blijkbaar).
Ter promotie van die groene lijn stimuleert adidas het guerillia-tuinieren (neem eens een braakliggend stukje grond onder handen en maak er een mooie tuin van), je kan er zelfs een groen tenueke mee winnen.

De voedselschaarste is voor sommige 'rijke landen' al geen ver-van-mijn-bed-show meer. In delen van Amerika ligt er geen (of amper) rijst, bloem en olie meer in de rekken omdat de vraag naar die Aziatische spulletjes in Aziƫ te groot is om er nog voldoende van te kunnen exporteren naar bijvorbeeld de Verenigde Staten. Er is nog geen paniek maar sommige Amerikanen zijn blijkbaar toch al aan het hamsteren geslagen. Aangezien de meeste trends met wat vertraging van over de plas komen aanwaaien, ben ik eens benieuwd hoe lang het gaat duren voor we dit fenomeen ook hier gaan zien.

Vrijdag wordt het misschien nog een wat killige nacht (4°) dus ik ga dan maar tot het weekend wachten om de planten naar de serre te dragen, dan heb ik nog een paar dagen (avonden) de tijd om ze in wat grotere potten te verspenen. Gisteren nog wat meloenen en pompoenen gezaaid, mijn vorige lading was ik ook weer even uit het oog verloren en dat kan bij jonge zaailingen snel fataal zijn. Nobody's perfect.

No comments: