28.12.07

fijn stof ... om over na te denken

De nieuwjaarskaarten moeten nog allemaal de deur uit - het is ieder jaar weer een sport om een leuke spreuk te verzinnen EN de buren voor te zijn; maar ik heb net ontdekt dat we dit jaar weer verloren hebben...

'Metten' is een hulp bij de plantenstudie : viburnum, skimmia, gaulthera,... ze staan daar allemaal in hapklare compacte versies. In het plantencentrum staan er uiteraard nog veel meer te wachten en ik heb me weer niet kunnen inhouden. De klimroos (absolute klassieker 'New Dawn'), de klimhortensia (H. anomala subsp. Petiolaris) en de roze blauwe regen, moeten nu zo snel mogelijk de grond in; maar eerst moet ik nog wat verderklussen aan de geboortekaartjes want moeder de vrouw wordt een beetje zenuwachtig en de afgelopen weken waren niet echt produktief.

De afdruk op doek van mijn afbeelding is ook thuis geraakt. Nu die nog wat op maat maken en het voorpaneel van onze vaatwasser is volledig klaar. Weldra is afwassen grotendeels verleden tijd, en gewonnen tijd ... voor de tuin.

No comments: