10.10.08

bonjour à vous tous...

Ik kan mijn lezers het weekend niet ongeïnformeerd laten beginnen dus snel even een kort bericht over de tuindagen in Beervelde.

Ik had de tip aanvankelijk gekregen van père Noël, de Monty Don van de rtbf die me bij elke aflevering van één van mijn favoriete tuinprogramma's (Jardins et loisirs) toch weer de "wuhbekes" geeft door onmenselijk veel te glimlachen (chef wordt tegenwoordig getypecast voor 'grumpy nearly-old man') - zo moet de eerste half-bionische mens er dus ongeveer uitzien, ik ben blij dat hij groene vingers heeft gekregen. (PS : wat mis ik Monty Don - al lijkt 'de nieuwe' los te komen, zolang hij maar niet probeert om een nieuwe Monty te worden)

Beervelde dus. 10 euro per hoofd maar dat was het me vandaag zeker waard : schitterende nazomerdag, niet teveel volk, de paden (en de parking) nog niet tot modder gereden en gelopen maar vooral goed voorzien van poten en oren. Het thema was groendaken en dat ligt me (surprise) na aan het hart. Dat viel wel mee met die groendaken, alleszins niet in die mate dat je er maar beter wegblijft als je niets van groendaken wil hebben (misschien verander je wel van gedacht, wat vetplanten op een betonnen golfplatendak is leuker dan spontaan mos en nog niet de klassieke extensieve daktuin). Ik kon me redelijk goed bedwingen maar ben toch weer thuis gekomen met meer dan we eigenlijk konden dragen - 3 Hydrangeas, quercifolia, pinky winky, rotschwanz; wat Persicarias, Asters, ... en iets lisachtig waarvan ik ondertussen de naam vergeten ben ;-S Ik weet morgen dus weer wat doen, heb vandaag een deel van de tuin verhuisd en kan dus morgen beginnen schuiven.
Luc Noël was er trouwens ook met zijn ploeg en warempel : Person.ContinuousSmile uncatched exception. Als je niet kan gaan, zondag kijken dus.
Trouwens nog wat bekend volk gezien daar : meester Wim (stand 95), Rita van de tomaten (sorry Rita was niet zeker dat jij het was en durfde dus niet goed gedag zeggen), ...

Ik heb ook het ultieme wapen tegen lelijke molshopen gevonden, maar het is wachten op die hopen om het resultaat te tonen ... ahja!

2 comments:

Anonymous said...

molshopen zijn wel ecologisch interessante dinges é maat! variatie in uw landschap, waar plantjes kunnen kiemen en beestjes kunnen opwarmen/rusten/nestelen/voortplanten. Ge wilt dat niet kwijt, molshopen.

the666bbq said...

geduld Bart, geduld ;-)