2.9.07

Opt in, opt out

Waar kan ik me uitschrijven op die misschien wel grootste nutteloze nieuwsbrief die er elk jaar in een plastiek zak voor de deur ligt of hangt ? Telefoonboeken, waar hebben we die tegenwoordig nog voor nodig. Bijna iedereen belt 'mobiel' met zijn mobieltje en is dus sowieso al niet te vinden in die kloefers, en bijna iedereen zit momenteel op breedband en daar is het met de witte en goudengidsen.be veel handiger om iets terug te vinden dan in die lastig bladerende bijbels. Ik heb eens horen vliegen dat de recyclageindustrie niet zo happig is op die telefoonboeken omdat het papier al te dun is om nog te recycleren maar dat heb ik maar van horen zeggen.

Nee, ik vind dat je je zou moeten kunnen uitschrijven op die dingen, behalve natuurlijk de jaren dat de kinderen naar school moeten want de bladeren voor het herbarium drogen tussen de virtuele bladzijden van het internet is ook nogal lastig.

Buiten het feit nog eens een graanmolen in volle glorie te zien draaien waren de Heimolenfeesten niet 'het je dat'. Het 'neerhof' had een viertal kippen (waaronder de kippen die hier thuis ook rondschieten, de Aarschotse 'koekoek'), twee duiven, twee eenden en twee konijnen bij, niet echt iets om je pudding te laten staan. Het ambachtelijk gebakken brood in de hoofdoven was lekker, maar bijlange niet zo lekker als mijn brood-zonder-kneden-brood (zelfs niet als de meeste van mijn broodbakmachine broden). Als je zo'n graanmolen ziet razen in de wind dan is het wel moeilijk te vatten waar deze alternatieve energie zijn krediet verloren is.
Lekker met de haren in de wind op de fiets alle zondagbezoekjes afgewerkt, Quinny buggy met de handige adapter aan de fiets gemaakt dus dat excuus ('dan zitten we daar zonder buggy') gaat ook niet meer op.

Morgen nog wat zaden winnen uit een aantal tomatenrassen, dan kunnen we weer wat liefhebbers gelukkig maken.

No comments: