19.7.10

kleur bekennen ... blauw

blueberry tomato, de ondergang

Zo ziet de Blueberry-ish er dus uit, het blauwe kraagje krijgt met de rode onderkleur een wat aparte donkerblauwpaarsbruine kleur. De ene vrucht heeft enkel een blauw kraagje, de volgende is bijna volledig rondomrond gekleurd. Maar de vraag is natuurlijk : hoe zit dat nu binnenin (want het zit vanbinne). Ik had al een donkerblauwpaarsbruin vermoeden dat het niks zou zijn, en met het mes op de keel bleek het ook niet anders te zijn. Blueberry is geen blueberry maar een nazaat van de OSU reeks, te zien aan het ondiep gepenetreerde blauwe randje. En met de smaak ? Qua smaak viel het eigenlijk nogal mee, wild was ik er niet van (wrang nasmaakje) maar het was ook niet zo erg als sommigen beschreven (maar dit was niet noodzakelijk eenzelfde generatie en tegenover die 41 andere in de serre zal hij zich wel mogen weren)(doe eens iets met de gediaboliseerde harde schaduwen zei een foto-opdrachtje).

blueberry tomato, de binnenkant

Dat het een rijke drager is, dat staat alleszins vast; ondanks de over het algemeen mindere bezetting dit seizoen, vooral van de vorige reeks bloemen. Misschien niet het ideale ras voor de caprese maar als de blauwe stofjes de kanker echt te snel af zijn dan mogen ze met plezier in sauzen en soepen.

blueberry tomato, de bezetting

En dat andere blauwe, wat is dat? TC @ Rock Herk. Ik ging eigenlijk vooral voor jeugdsentiment Mr. Oizo, u weet wel, flat beat Eric, met dat oranje poppetje uit de jeansreclames, dat toen bijna zo aanstekelijk was als getupah. Maar ik ben er nooit geraakt, 't is te zeggen ik was er wel in de buurt. Allemaal TC zijn schuld. Man, man man, wat een optreden (ze moeten nu echt eens mee gaan stoppen met die overlap altijd). Drum and bass van de bovenste plank (voor wie het genre niet kent : lounge on steroids ... of zoiets). Opgepast, niet om thuis te proberen want dat haal je toch nooit (daardoor dus ook geen linkje), erger zelfs, verwacht dat je de dagen na het optreden alle muziek uit de radio maar aan de flauwe kant vindt. En dat lag niet aan tot pulp geblazen oren want die worden tegenwoordig beschermd door 'musicians earplugs', ook een aanrader trouwens als je al eens een festival bezoekt. Voor wie het eens wil meemaken, 9 oktober in de Cactusclub in Brugge (dansschoentjes meedoen).

TC drum and bass

5 comments:

Anonymous said...

Dan zijn de paarse bonen toch paarser. En de gele tomaatjes geler. Maar toch, zo in onrijpe fase is het wel decoratief, vind ik.

the666bbq said...

en diegene die volledig rondomrond blauw zijn, worden dan nog eerder zwart ;-)

http://www.flickr.com/photos/rebsiefairholm/4351686060/

sowieso, blauw en eten, echt goed gaat dat toch niet samen ... maar als het echt zo gezond is (als ik zeg maar wat, categorie levertraan) dan knijpen we wel een oogje toe ;-) voila ;-) nog eens.

en de paarse bonen verliezen na koken ook de meeste van hun pluimen, eerlijk is eerlijk.

Anonymous said...

Ik 'dresseer' die tot groen gekookte bonen dan ook altijd met een ongekookte paarse boon; kwestie dat de mensen toch weten wat een bijzonderheid ik ze voorzet! ;-)

Echt blauw in de tuin, het komt niet zo heel veel voor. Ik zie op de flickr-foto dat ze ook richting aubergine-kleur gaan. Maar kom, jij hebt rijpe tomaten, en ik nog in de verste verte niet, eerlijk is eerlijk.

Anonymous said...

Ik heb nog maar alleen rijpe Gold-Nuggets...
De Blue-berries tonen hun kraagje, maar verder nog niks rood...
De eerst Black Cherry en de eerste Red-and-Gold Stripe zijn aan het verkleuren. Met een beetje geluk kunnen die volgende week worden gedegusteerd ;-)

the666bbq said...

hmmmmm! black cherry, hij blijft me verbazen : lekker en productief (dit seizoen zou ik bijna zeggen : ondanks alles ;-) ), een blijvertje