8.6.09

Wie we daar (weer) hebben ...

bloemenweide gemoldDe grootste sadist onder mijn lezers (er is er altijd minstens eentje) ziet me in zijn (of haar) lugubere brein(tje) al beton mengen terwijl ik de andere metskuip laat vollopen met (ijskoud) water maar troost aan al de anderen : van de muis voorlopig geen spoor.

Wel weer een spoor van vernieling door de mol(len), ik heb dus weer lang deugd gehad van mijn nivelleringswerken. Al de mollen van de buurt lijken dus bij ons te verblijven, ik zal me weer maar troosten met de gedacht dat we bodemgewijs goed bezig zijn ?? Mollendag heb ik misschien gemist (2 juni en 23 oktober worden daar wel eens voor gebruikt, voor nummerfetishisten afgeleid van 6.02×1023, de constante van Avogadro, het aantal partikels in een Mol) maar ik heb ze toch redelijk royaal in de bloemetjes gezet. (trouwens : straks hebben we weer pi-approximatiedag, 22/7, zoals elk jaar toevallig weer op mijn verjaardag.)

Het potentieel van de toekomstige bloemenweide lijkt wel groot; veel is er niet blijven staan na de voorbereidingswerken dus je mag er bijna van uit gaan dat al het groen jonge zaailingen zijn. Maar van wat ? Wordt gevervolgd.

Ik ben dan toch niet moeten gaan tellen bij de verkiezingen. Ik was de laatste om mij aan te bieden op mijn telbureau, evenwel nipt op tijd (ruim op tijd moest ik niet in het verkeerde Sint-Jozefscollege hebben gestaan). De voorzitter kreeg zes kleine negers en had er maar vier vandoen dus ze mocht er twee naar huis sturen. "In volgorde van aankomst dan maar?!" (yes, ik mag naar huis). "Dan moeten we volgende keer maar gewoon te laat komen of wa ?" (ai, muiterij) "Maar nee, iedereen was toch op tijd" (goed gezegd voorzitter) "Hou twee nummers in uw hoofd juffrouwke, welle gaan loten" (hou uwe smoel, de voorzitter heeft al gesproken) "Allez dan, begin er maar aan" (shit, laat u toch nie doen maske) "twee!" riep het meisje dat net voor mij binnenging "goed", zei de voorzitter. "Eén", deed ik dan maar "dat is ook een juist nummer", zei de voorzitter maar ik denk niet dat ze m'n nummer wel goed gehoord heeft, ze had in elk geval weer haar zin gekregen. Voozitter 1 - Smoelemans 0. "Tenzij ge wilt blijven, he". "Nee (Teutemans, jij slechte verliezer jij) mijn dochter zit op de paardemolen, ik denk dat ik naar haar ga, de zon schijnt ondertussen weer, prettige avond nog".

Jullie ook een prettige avond verder.

4 comments:

bart said...

Allez allez, eens met je hark er over en je merkt al niks meer van die 15 molshoopjes. Was je netjes op tijd geweest op het telbureau, dan had je met de verdiende 16,40 euro in de brico zelfs een paar speelgoedharken kunnen aanschaffen om het door je kroost te laten doen. :-)

the666bbq said...

dat waren slechts de 15 hopen die ik tegelijk op één foto kreeg he ;-)
Uitspreiden is mijn gebruikelijke routine maar ik wil de zaailingen niet onderdekken natuurlijk dus ze mogen blijven, oorlogslittekens misschien maar ook bewijs van goed gedrag en zeden in de tuin.


Mag ik uit de haarscherpe waardering van de bezoldiging opmaken dat u, of iemand uit uw heel dichte omgeving wel gejost was ?
Maar ja, ik beken, ik was met voorbedachte rade aanwezig op het moment dat ik aanwezig was ;-)

bart said...

toch niet dicht genoeg in de omgeving blijkbaar, want het exacte bedrag is 15,60€, toch nog altijd goed voor twee harkjes uit den brico!

Yolanda Elizabet Heuzen said...

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegn om een gaten kaas aan te leggen in je tuin i.p.v. een bloemenweide. Als je voor die optie kiest, dan ben je nu al flink op weg. LOL