2.3.07

First post, nothing too fancy

Ben wat vroeger gestart dan andere jaren, maar niet zo vroeg als sommige andere amatuers bij wie het seizoen nooit lijkt te stoppen (wie weet wordt ik zelf ooit ook zo, ik ben bang van wel).
Om tot betere resultaten te kunnen komen heb ik geïnvesteerd in een verwarmde propagator met thermostaat en een lichtbak met sylvana gro-lux en aquastar lampen.
Op dit ogenblik staan de meeste van mijn tomaten en pepers gekiemd en wel onder de lamp en lijken ze het in elk geval veel beter te doen dan de lange varianten die ik in het verleden met behulp van de zwakke winterzon optrok.

In tegenstelling tot andere jaren werk ik nu met zelfgerold krantenrolletjes waarbij ik de hoogte zelf kan bepalen zodat erwten wat langer kunnen wroeten voor ze de bodem bereiken. Vroeger perste ik zelf blokjes - ging zeker zo snel maar het verplaatsen van de potjes was moeilijker. De krantenrolletjes zijn makkelijk te verplaatsen zodra de blaadjes openstaan mogen ze uit de kweekkast onder de lamp.
Ik heb ondertussen ondervonden dat het papier geen goed medium is om de naam van de plant te noteren (alvast niet met gelijk welke stift) dus nu ben ik overgeschakeld naar individuele labels met alcoholstift - ik ken dan wel vlotjes een bloemkoolzaailing uit een tomatenzaailing maar niet welke van de veertien tomaten, of welke van de 12 pepersoorten uit mijn gamma.

No comments: