26.3.10

Veenbessen opleggen ...

Zou het kunnen ? De Vaccinium macrocarpon x hibernicum (komt van Hibernia, Ierland, het land van de winter) zien er na 7 jaar in een potje in elk geval nog (redelijk) knapperig vers geconserveerd uit. Alleen de mobiliteit lijkt er niet op vooruit te zijn gegaan, Dolores is zeker geen podiumbeest van het kaliber van de Katzenjammerkatjes, eerder een Maurice-Praga-Kahn-Engelen die zijn smeerbeurt met Jemmeson nog niet heeft gehad (het lichaamsschema van een in de knoop geraakte vouwmeter, rebellion-girlpower kosteloos ingeruild voor mothers-of-four-start-2-line-dance - waarom doen ze dat toch vraag ik me soms af). Ik moest spontaan terugdenken aan die gelukkig niet te lange periode in mijn leven waar ik oudjes na een tergend langzame spurt aan de brug met gelijk leggers in de katrollen mocht hangen, zodat ze met een aangepast contragewicht nog eens op eigen kracht een arm boven het hoofd konden krijgen.
"Liked the Belgian Chocolates, bonne nuite bonjour Belgique", aandoenlijk maar probeer volgende keer misschien een paar 'bières Belgeoises' (iarracht ár eile teanga sé is fionnuar chomh maith) - ze woont tegenwoordig halftijds in Canada, vandaar waarschijnlijk de voorliefde voor frans-met-haar-op. Wat ging ze trouwens altijd in de coulissen zoeken na elke twee-drie nummers (kleine meisjes hebben kleine blaasjes?), dat was maar een beetje vervelend want je verwachtte minstens een kleine Lady GaGa transformatie maar het struisvogeloutfit werd pas bij de bisnummers ingeruild voor iets wat deed denken aan het gouden kleedje van zombie (inclusief de kralenpots).
Het was wachten op Salvation en Zombie voor het dak er in Vorst Nationaal (de concerttempel, niet de gevangenis) echt af ging maar toen ging het er ook helemaal af. Bij Salvation leek iedereen op het podium er zelfs echt zin in te hebben.
(No need to argue ... anymore, mister sound technician. Sir Allen says : YOU'RE FIRED !!).
Maar, Dolores, je mag me nog altijd in slaap komen zingen, met je kort kopke, in een niet te ruime pon achter die iets te grote witte gitaar. Jeugdsentiment, ge moet dat af en toe voorzien van spijs en drank (wat had ik een leuke bootlegcasette van de MTV sessions in 'de tent').

Iedereen kent natuurlijk Zombie, maar deze verse is ook wel 'leuk', al was het maar voor de intro van de Italiaanse schone "that's a gieter", gevolgd door Dolores "under the weather, when we were small, planting seeds and pulling weeds". Je kan niet zeggen dat ik niet mijn uiterste best doe om on-topic te blijven.



De crisis doet de belg blijkbaar niet spectaculair meer in zijn moestuin kruipen, planting seeds, pullings weeds. Slechts een kwart meer, en ook een kwart minder, en rara ongeveer de helft blijft dus ongewijzigd in het midden van de 'normale' verdeling. Gelukkig kon je met een beetje speurwerk op de site van de onderzoekers wat meer informatie vinden dan de samenvatting van de samenvatting in de krant, naast de samenvatting zelfs de volledige studie. Weinig nieuws onder de zon (tomaten zijn de populairste, ...), alleen misschien dat de gemiddelde vlaamse tuin slechts 229m² groot is. Eens nadenken wat me morgen allemaal kunnen doen...

No comments: