17.5.09

Wordt er hier nog gewerkt ?

wordt er hier nog gewerkt ? niet teveel zwammen !

"Wordt er hier nog gewerkt ?", zei inspecteur van Zwam. Alleszins niet in de moostuin. Nee, dit is geen typo (typos bestaan niet, zelfs de meeste van mijn dt-fouten zijn bewust en weloverwogen, en die paar andere, well frankly my dear, I don't give a damn). Voor wie, zoals ik, niet elk patois machtig is : moos is in sommige dialecten modder en andere vettige vadsigheden die zich ter hoogte van de bodem afspelen. De zwam is dus een stille getuige van het feit dat de prei al meer dan een maand de grond in wil en de natuur er bij elke poging (en dat zijn er niet zo heel veel op een is-het-nog-ver-voor-het-pensioen-grote-Smurf-week) een stokje voor steekt, helaas geen preipoterstokje. Het is nog niet zo erg als bij the naked garden maar ik heb er toch al een beetje spijt van dat ik de regen nog geen halve week geleden misschien een beetje heb gejend.
Een geluk dus dat ik nog wat bloemenzaad achtergehouden heb want het andere zaad zal wel op de bodem van die gelegenheidsvijvers liggen.
De molspijpen hebben hun bijdrage gedaan aan de drainage, de meeste zijn daaraan bezweken en ingestort of hebben daarmee gewacht tot je erboven stond. Kortom, in het achterste deel van de tuin moesten we niet zijn.

Gelukkig bij het ongeluk werd er net een pakketje geleverd voor Rosemarie en bRambo (de bijnaam die bram bij de onthaalmoeders heeft gekregen) : het speelhuisje. Kasteel of boomhut-zonder-boom is waarschijnlijk al wat dichter bij de feiten maar kom, we (papa en de opa's), hadden het meeste van het weekend toch weer onze bezigheid.

huisje voor onze prins en prinses

Het pesticidending is ook af en de kippenspecial bijna, maar die hou ik nog even achter de hand (maar nu echt niet heel lang meer)... ik hoop wel dat ik één van de volgende weken nog eens wat mag tuinieren want met het dieven van de druiven blijf ik mij niet amuseren.

2 comments:

Tom said...

Hey 666bbq,

Mag ik vragen vanwaar het speelhuis komt. Ben nl. ook op zoek en het jouwe ziet er wel heel uitgebreid uit.

Groeten

the666bbq said...

dan heb je de achterkant nog niet gezien Tom ;-) daar zit nog een klauterbaan (plank met klimgrepen en een touw).
Ik heb ze bijna allemaal gezien die er op de markt zijn denk ik (dat is wellicht één van mijn onschuldige afwijkingen) en het leek prijs/kwaliteit wel ok. Dit toestel heb ik dus nooit in het echt gezien voor het hier in elkaar zat maar het leven is aan de durvers, de doeners en de rappe (zorg dat je in minstens één van die groepen zit).
Dit model werd gratis geleverd en kwam in draagbare delen met een redelijke handleiding (als je de waterdichte ikea-plannetjes gewoon bent is het soms toch wat puzzelen, maar niets wat 'het plannetje drie keer rond' niet kan onthullen). De apebrug was optioneel maar was zowat het enige wat op mijn verlanglijst stond.
Kost wel een beetje meer centen dan de toestelletjes die je in elke bouwmarkt tegenwoordig kan vinden maar een schaterlach of twee van een kind maakt veel goed, dat moet ik je niet vertellen ;-)
Je krijgt trouwens toch meestal wat je betaalt.

Het is het speeljuweel van Halewijn, op hun site vind je een dealerlijst en die van ons staat Pals in het midden...