20.11.07

Rechts is beter dan links...

Als je nog op zoek bent naar een manier om tijd en brandstof te sparen voor al die hoogstnoodzakelijke tochten met de wagen dan komt hier een trick-of-the-trade : vermijd linkse bochten. Links is vies. Says who ? UPS heeft software ontwikkelt om bij de routeplanning voorkeur te geven aan rechtse bochten waarmee ze naar eigen zeggen vorig jaar 11 miljoen liter brandstof en 45 miljoen kilometer hebben uitgespaard. UPS roadrunners zeggen zelf minstens een minuut te kunnen uitsparen per bestelling.

Gisteren een burgerplicht vervuld - al zullen sommigen het 'klikken bij de flikken' noemen gevoed door rancune. Zondag werden wij opgeschrikt door een onverlicht pleb op de autostrade in een oude mercedes. Toen wij de bestuurder hierop attendeerden antwoordde hij hierop doodleuk dat hij wist dat er geen enkel lampje brandde en reed olijk verder. Waar ik onlangs blijkbaar de gemeenschap in het gevaar bracht door op een zachte berm te parkeren, voelde ik mezelf, mijn gezinnetje en diezelfde gemeenschap veel sterker bedreigd door deze levensgevaarlijke nalatigheid. Ik vond het daarom mijn plicht dit te melden aan de arm der wet van het stukje autostrade waarop dit misdrijf werd gepleegd, niet toevallig mijn eigen gemeente. Een nummerplaat en een email-adres, meer heeft men niet nodig om deze wereld weer een stapje dichter bij die zo begeerde perfectie.

De Verenigde Staten willen een totaalverbod op tonijnvissen voor 3 tot 5 jaar inroepen voor de (oost) Atlantische Oceaan en de Middenlandse Zee omdat het visbestand daar dreigt te verdwijnen. De Jappen zullen dit niet graag horen en zullen de andere gebieden die ze nu (onder verschillende vlaggen) al overbevissen, volledig plunderen om hun sushis te kunnen rollen. Diezelfde Jappen hebben hun (culinair) oog ondertussen gezet op de bultrug walvis - ze willen er 1000 van deze al bedreigde soort 'verzamelen voor wetenschappelijk onderzoek'. Het wordt dringend tijd dat die gasten terug lijst met culluy en kipfilet lelen eten.

'De weg naar Mekka' van Leyers is een leuk avondje tv, niet allen bij gebrek aan beter, al valt het bekje toch wel af en toe open; heilige huisjes en absolute taboes die in West-Europa lijken te heersen zijn ter plekke meestal al lang geen 'issue' meer. Ik denk dat de meeste Europeanen zich wel zouden kunnen verzoenen met de geseculariseerde Turk - al zit ik te wachten op de (linkse) trap in de rug om me mijn vaststelling (waarom kan het ginder wel en hier niet) te doen bijstellen, ofwel is mijn interpretatie van de feiten al niet meer zo scherp (het is dan ook al laat op de avond).

Het wordt tijd om de dakgoten en aflopen eens te controleren op al dat gevallen blad. U kijkt toch ook ?

No comments: