22.1.08

spring is in the air... why should I (Urbanus)


Wie het even niet meer ziet zitten neemt even zijn sloffen of de fiets en rept zich naar de kruidtuin in Leuven. Links achter op het grote grasplein staan duizenden krokussen (Crocus nogiet, zoals je ziet op deze wikipedia teveel soorten om te kiezen) te pronken. Met het zonnetje van vandaag was dat best mooi plaatje - ik had vandaag alleszins geen last van mijn winterblues.

Hyndrangea en rozen duwen blad dus die zijn er klaar voor, maar is het tijdstip daar al rijp voor ??

Heel wat appelbomen (laagstam en de lage geleide omheiningen) en wat kleinfruit (frambozen en druiven) kregen een flinke laag stalmest; maar dus niet heel de fruittuin (??).
En de op het oosten gerichte muur in de fruittuin (zon stond 's middags boven de composthoek dus dan zou de achtermuur op het oosten gericht moeten zijn)  had ongeveer 13 leibomen op 8m muur, een getal dat ik moet onthouden als ik mijn eigen oostmuur inricht, maar eerst moet de 'gevelreinigman' nog langskomen.

1 comment:

Hedwig said...

Nu snap ik hem!
Bij mij nog geen krokussen in mijnen hof, vandaar de blues...