30.10.07

zondagsrijden

Rijden met de wagen op zondag lijkt een dure hobby te worden. Op weg naar de herfstbeurs waar we onze vaatwasser met een mooie korting hebben gekocht stond weer een snor te schilderen. 73 waar je normaal 70 mag maar tijdens de werken 50, gecorrigeerd naar 67, in der minne geschikt voor 85 euro. Op een zondag wordt er niet gewerkt; alleen door gefrustreerde snorren... Bandietenstreken vind ik dat, voor 85 euro kan ik een heel seizoen rijkelijk van zaad en plantgoed voorzien, maar eigenlijk heb ik nog gewoon veel liever dat die arm der wet 'werkt', bandieten in de gevangenis houdt, criminelen uit de criminaliteit houdt; en niet gewoon als hang-ouderen in de berm naar radio 2 ligt te luisteren, met choukes en lauwe koffie, om goede (betere) huisvaders en hun gezinnen - die maar van hun weekend proberen te genieten, voor het minste op de bon sleuren.

Zo dadelijk een nieuw folieke kopen, een Kenwood BM350 broodbakmachine. De Funai van de mama mag dan terug naar huis, voortaan wordt perfect brood gebakken en deeg gekneed in de Kenwood. Met het kortste programma in slechts 58 minuten heb je eigenlijk geen uitvlucht meer om je brood niet zelf te bakken.

Morgen nog wat knoflook planten maar na die rotte bocht van bij Aveve ga ik het wel eens met wat bollen uit de 4-letter-budgetketens proberen; ik heb me laten vertellen dat dat prima knoflook geeft.

No comments: