15.9.09

heb je hem gezien ??

... Google's nieuwe puzzelstukje. Zoals ik Thea in de week nog antwoordde hing het gerucht in de wandelgangen dat er op 15 september weer iets stond te gebeuren met de doodle (google heeft de lippen virtueel stijf op elkaar gehouden over de vorige) et voila zo geschiedde (maar we hebben er wel moeten op wachten tot de Amerikaantjes wakker waren, het nachtje doortrekken was dus redelijk ontnuchterend).

goog_e

Weer een ufo, weer geen tooltip, weer een ontbrekende letter (goog_e), weer een mysterieuze zoekterm : graancirkels, kornkreist, cerchi nel grano, crop circles,..de Zuid-Amerikanen doen dit keer niet mee deze keer wegens dia Independencia de Honduras (y Costa Rica), een echte feestdag dus.

Mooi 'fenomeen' in elk geval die graancirkels, behalve waarschijnlijk als je een boer bent en een deel van je opbrengst vertrappeld ziet (voor die megamonoculturen van den Amerikaan waarschijnlijk iets minder erg dan voor onze kleine lappendekentjes). Ik weet niet goed wat ik er moet van denken ('t is te gemakkelijk om ze te ridiculiseren met een plankje en wat touwen) maar ik vind ze wel mooi.
Tegelijk ging er ook weer een twitter de wereld in met een lengte- en breedtegraad 51.327629, -0.5616088 : Surrey (Engelenland), waar er op de 15de (1985) bv. een UFO spotting is geweest vanuit een familiewagen (1985, dat kan al kloppen,de juiste datum herinner ik me niet meer precies maar hun verhaal komt me zeer (TE) bekend voor...als in 'twee druppels').
Pronostieksgewijs haalt de theorie van H.G. Wells (21 september 1866) stilaan de bovenhand (hoewel, wat is er zo speciaal aan de 143ste verjaardag van H.G. Wells ??). Een andere kanshebber is de stelling van google dat ze een sterke merknaam hebben die bijna onherkenbaar wordt als je een letter laat vallen (in dat opzicht zou voor de derde puzzel de tweede G wel een handige zijn) maar een tegendraadse hersencel gooit dan in de groep 'of het dan wel zo'n sterke merknaam is als het met één letter minder al niet meer te herkennen is' - daar is ook iets voor te zeggen.

We zullen moeten wachten op de derde...

No comments: