25.8.07

copy paste bug

Het is gevaarlijk om dingetjes van het internet te kopiƫren en ongeverifieerd te gebruiken, zo blijkt maar eens weer met de pizzadeeg. Ik was (nog steeds) in een luie bui gisteren en liet de broodbakmachine het kneedwerk doen. En dat viel niet mee, wat er na een kwartier kneden uitkwam leek wel op kruimelig koekjesdeeg. Met natte handen en wat extra vocht nog proberen te redden wat er te redden viel en de baksteentjes alsnog aan de lange rijs laten beginnen.

Omdat ik graag met een volle maag ga slapen heb ik vanmorgen toch nog maar een tweede reeks deegjes gemaakt met een ander recept. Het belangrijkste verschil was zoals ik al vermoedde : meer water (de helft van wat je als bloem genomen hebt), en wat meer olijfolie (3 eetlepels op 450g bloem).

Ik ga ze allebei gebruiken straks - er zijn toch genoeg tomaten en de oven is al warm; misschien worden de baksteentjes wel lekkere dunne krokante bodems, en de wollige bolletjes luchtige wat dikkere bodems - to be continued...

No comments: